Dynamics 365 Customer Insights - Journeys

12 Monate
Hersteller-ID:
MB-220T00
Trainings-ID:
MB-220T00

Wichtige Information

Dieses Seminar behandelt prüfungsrelevante Themen zum Microsoft Examen:
MB-220: Microsoft Dynamics 365 Marketing Functional Consultant

HINWEIS:
Um während des Trainings an den Übungen teilnehmen zu können, ist eine Multi-Faktor-Authentifizierung (MFA) erforderlich. Dafür benötigen Sie ein Mobiltelefon und eine Authentifizierungs-App. Wir empfehlen die kostenlose Microsoft Mobile Phone Authenticator App.
Download Microsoft Mobile Phone Authenticator App
Set up your Microsoft 365 sign-in for multi-factor authentication

Dieses Training wird seitens Microsoft ab dem 29.11.2024 eingestellt und als Trainingsersatz empfiehlt Microsoft folgende Trainings: 
Microsoft Certified: Dynamics 365 Customer Experience Analyst Associate Release date: September 2024
und
Applied Skills for Dynamics 365 Customer Insights Release date: TBD
Diese  beiden Trainings befindet sich noch in der Entwicklung seitens Microsoft und werden voraussichtlich ab September 2024 zur Verfügung stehen. 
 

Inhalt des Trainings

In diesem Training wird die Konfiguration der Marketinganwendung besprochen, die für das Geschäftswachstum erforderlich ist. Dabei wird sich auch mit Lead-Management, Marketingformularen und -seiten, Segmentierung und E-Mail-Marketing-Nachrichten befasst. Alle diese Teile sind durch interaktives Customer-Journey-Design miteinander verbunden, einschließlich der Konfiguration von Veranstaltungen und Umfragen.

Zielgruppen

Dieser Training richtet sich an IT- oder Marketingfachleute, die erfahren möchten, wie sie „Dynamics 365 Customer Insights – Journeys“ in ihrem Unternehmen nutzen können.

Vorkenntnisse

Kenntnisse der Dynamics 365-Plattform und Verständnis der grundlegenden Marketingprinzipien.
Die Power Platform-Nutzung, insbesondere in modellgesteuerten Anwendungen, wird ebenfalls empfohlen.
Dynamics 365 Customer Insights – Data Experience wird empfohlen, entweder als Voraussetzung oder als Möglichkeit für weiteres Lernen.

Detail-Inhalte

Set up and manage Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
  • Introduction to Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
  • Start with a trial of Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
  • Purchase and set up Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
  • Integrate Customer Insights - Journeys with a CMS system or Microsoft Power Pages
  • Re-run the Marketing setup wizard
  • Manage environments
  • Keep the app up to date
  • Uninstall the Marketing services
Advanced configuration for Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
  • Overview
  • Email marketing
  • Customer engagement
  • Collaboration
  • Event management
  • Lead management
  • Data management
  • Customer Insights connector
  • Customize Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
Review domain authentication, email best practices, and GDPR in Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
  • Domain authentication
  • Email best practices
  • Data protection and privacy and personal data compliance
Manage assets and content settings in Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
  • Upload images
  • Manage keywords
  • Create reusable content blocks
  • Configure content settings
Manage customers in Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
  • Manage contacts
  • Manage accounts
  • Account-based marketing
  • Manage leads
  • Score and qualify leads
Manage forms and pages in Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
  • Create a marketing form
  • Add a form to a marketing page
  • Embed forms on external websites
  • Create a marketing form template
  • Create a marketing page
  • Set up marketing page personalization
  • Create a marketing page template
Manage emails, segments, and journeys in Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
  • Create a marketing email
  • Deliver a marketing email with send now
  • A/B testing for email marketing
  • Create an email template
  • Create and manage segments
  • Create a segment template
  • Market to Dynamics 365 segments on LinkedIn
  • Use segments from Dynamics 365 Customer Insights
  • Create a customer journey
  • Run A/B testing from a customer journey
  • Generate dynamic behavioral segments from customer journey results
  • Create a customer journey template
Manage subscription centers and double opt-in in Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
  • Manage subscription centers
  • Set up global double opt-in
  • Set up double opt-in on a per form basis
Manage website visits, redirect URLs, and social postings in Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
  • Monitor website visits and link clicks
  • Marketing on social media
Create an on-site event in Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
  • Event website overview
  • Review the event business process
  • Create the event record
  • Manage sessions, speakers, and sponsorships
  • Configure registration options and set up event passes
  • Record additional information about the event
  • Manage event logistics
  • Publish an event
  • View the event website
Create a webinar event in Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
  • Configure webinar settings
  • Create a non-Teams webinar event
  • Create a Microsoft Teams webinar event
  • Build the event registration form
Promote events, manage registration and check-ins, and review results in Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
  • Promote your events
  • View and manage event registrations
  • Book hotel rooms for staff, speakers, and guests
  • View and manage event attendance
  • Follow up after the event
Advanced event management features in Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
  • Create and manage recurring events
  • Create an event template
Evaluate marketing initiatives with analytics in Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
  • Contact insights
  • Lead insights
  • Lead scoring insights
  • Account insights
  • Segment insights
  • Customer journey insights
  • Marketing email insights
  • Marketing page and form insights
  • Website insights
  • Social insights
  • Redirect insights
Review the marketing calendar in Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
  • Entity level calendars
  • Form-level calendars
  • Create and customize marketing calendars

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