VMware Workspace ONE: UEM Bootcamp [V22.x]

Hersteller-ID:
EDU-WS1UEMBV21-OE
Trainings-ID:
WSOEMBC

Inhalt des Trainings

In diesem fünftägigen Kurs lernen Sie die grundlegenden Techniken für die Einführung und Wartung einer intelligenten, plattformübergreifenden Endpunktmanagementlösung mit VMware Workspace ONE® UEM kennen. Durch eine Kombination aus praktischen Übungen, Simulationen und interaktiven Vorträgen werden Sie den Lebenszyklus von Endgeräten konfigurieren und verwalten. Außerdem lernen Sie, Probleme zu untersuchen, zu analysieren und zu bestimmen, die bei den verschiedenen Komponenten von Workspace ONE UEM auftreten können.

Durch das Verständnis der effektiven Fehlerbehebung bei Produktproblemen können Administratoren verstehen, wie Produktdienste kommunizieren und funktionieren, was wiederum das Service- und Software Health Management optimiert. Am Ende der fünf Tage verfügen Sie über die grundlegenden Kenntnisse zur effektiven Verwaltung und Durchführung grundlegender Fehlerbehebungen für Workspace ONE UEM. Am Ende des Kurses sollten Sie in der Lage sein, die folgenden Ziele zu erreichen:
  • Erläutern und Anwenden der grundlegenden Techniken für die Einführung und Wartung einer intelligenten, plattformübergreifenden Endpunktverwaltungslösung mit Workspace ONE UEM
  • Skizzieren der Komponenten von Workspace ONE UEM
  • Erläuterung der allgemeinen Merkmale und Funktionen, die mit Workspace ONE UEM möglich sind
  • Zusammenfassung der grundlegenden Verwaltungsfunktionen von Workspace ONE
  • Erläuterung und Bereitstellung gängiger Workspace ONE-Integrationen
  • Sichere Bereitstellung von Konfigurationen auf von Workspace ONE UEM verwalteten Geräten
  • Einbindung von Geräteendpunkten in Workspace ONE UEM
  • Zusammenfassen von alternativen Verwaltungsmethoden für robuste Geräte
  • Diskussion von Strategien zur Erhaltung des Zustands der Umgebung und der Geräteflotte
  • Konfigurieren und Bereitstellen von Anwendungen für Workspace ONE UEM-verwaltete Geräte
  • Analysieren einer Workspace ONE UEM-Bereitstellung
  • Aktivieren des E-Mail-Zugriffs auf Geräten
  • Integrieren von Workspace ONE UEM mit Content Repositories und Unternehmensdateifreigaben
  • Zusammenfassen grundlegender Methoden zur Fehlerbehebung
  • Allgemeine Fehlerbehebungstechniken in der Workspace ONE UEM-Konsole skizzieren
  • Beschreibung allgemeiner Fehlerbehebungsmethoden bei der Integration von Unternehmenslösungen in die Workspace ONE UEM-Konsole
  • Zusammenfassung allgemeiner Fehlerbehebungsstrategien für mit Workspace ONE UEM verwaltete Geräte
  • Skizzierung allgemeiner Techniken zur Fehlerbehebung bei der Anwendungsverwaltung in der Workspace ONE UEM-Konsole
  • Zusammenfassung allgemeiner Fehlerbehebungstechniken für die E-Mail-Verwaltung in der Workspace ONE UEM-Konsole
  • Erläuterung allgemeiner Fehlerbehebungsansätze für die VMware Unified Access Gateway™-Plattform und einzelne Edge-Services
  • Nützliche Tools zur Fehlerbehebung, wie das Self-Service Portal und VMware Workspace ONE® Assist™, werden vorgestellt.

Zielgruppen

  • Workspace ONE UEM-Betreiber*innen und -Administrator*innen
  • Account Manager*innen
  • Lösungsarchitekt*innen
  • Lösungsingenieur*innen
  • Vertriebsingenieur*innen
  • Berater*innen

Vorkenntnisse

Für diesen Kurs sind keine Voraussetzungen erforderlich.

Detail-Inhalte

1 Course Introduction
  • Introductions and course logistics
  • Course objectives
  • Online resources and references

2 Platform Architecture
  • Summarize the features and functionality of Workspace ONE UEM
  • Outline the benefits of leveraging Workspace ONE UEM
  • Recognize the core and productivity components that make up the Workspace ONE UEM platform
  • Summarize high availability and disaster recovery for the Workspace ONE solution

3 Administration
  • Navigate and customize the Workspace ONE UEM console
  • Summarize the hierarchical management structure
  • Explain the features and functions of Workspace ONE Hub Services
  • Outline account options and permissions

4 Enterprise Integrations
  • Outline the process and requirements to integrate with directory services
  • Explain certificate authentication and practical implementation with Workspace ONE
  • Explain the benefits of integrating an email SMTP service into the Workspace ONE UEM console
  • Describe VMware Dynamic Environment Manager™ and its architecture

5 Onboarding
  • Outline the prerequisite configurations in the Workspace ONE UEM environment for onboarding devices for management
  • Outline the steps for setting up autodiscovery in the Workspace ONE UEM console
  • Enroll an endpoint through the VMware Workspace ONE® Intelligent Hub app
  • Summarize platform onboarding options

6 Managing Endpoints
  • Explain the differences between device and user profiles
  • Describe policy management options for Windows and macOS
  • Describe the functions and benefits of using compliance policies
  • Explain the use case for Freestyle Orchestrator
  • Describe the capabilities that sensors and scripts enable

7 Alternative Management Methods
  • Describe the function and benefits of device staging
  • Configure product provisioning in the Workspace ONE UEM console
  • Understand the benefits of deploying a VMware Workspace ONE® Launcher™ configuration to Android devices
  • List the system and device requirements for Linux device management in Workspace ONE UEM

8 Applications
  • Describe the features, benefits, and capabilities of application management in Workspace ONE UEM
  • Understand and configure deployment settings for public, internal, and paid applications in the Workspace ONE UEM console
  • Describe the benefits of using Apple Business Manager content integration
  • Describe the benefits of using server-to-client software distribution
  • List the functions and benefits of VMware Workspace ONE® SDK

9 Device Email
  • List the email clients supported by Workspace ONE UEM
  • Configure an Exchange Active Sync profile in the Workspace ONE UEM console
  • Configure VMware Workspace ONE® Boxer settings
  • Summarize the available email infrastructure integration models and describe their workflows
  • Configure email compliance policies and notifications services

10 Content Sharing
  • Describe the benefits of using Content Gateway and the Content Gateway workflows
  • Describe the benefits of integrating content repositories with Workspace ONE UEM
  • Configure a repository in the Workspace ONE UEM console

11 Maintenance
  • Manage endpoints from the Device List View and the Device Details View pages
  • Analyze endpoint deployment and compliance data from Monitor Overview page

12 Fundamentals of Troubleshooting Workspace ONE UEM
  • Outline software troubleshooting logic and support methods
  • Summarize the main process flows for the Workspace ONE UEM components
  • Explain the importance of Workspace ONE UEM process flows for troubleshooting
  • Identify different Workspace ONE UEM log files

13 Workspace ONE UEM Console Troubleshooting
  • Outline the best practices for troubleshooting Workspace ONE UEM console issues
  • Identify common group management and assignment-related issues
  • Outline common issues for Workspace ONE UEM console roles and system settings
  • Understand how analytic events can be used to identity platform errors
  • Summarize the steps for collecting and analyzing Workspace ONE UEM console logs

14 Integration Troubleshooting
  • Outline the common enterprise integrations in Workspace ONE UEM
  • Outline common troubleshooting techniques for the VMware AirWatch® Cloud Connector™
  • Troubleshoot issues related to Directory Services integration
  • Identify directory user and groups synchronization issues
  • Troubleshoot issues related to certificate authority integration
  • Explain VMware Workspace ONE® Access™ integration and Workspace ONE Intelligent Hub troubleshooting techniques

15 Endpoint Troubleshooting
  • Compare the endpoint connection topologies in Workspace ONE UEM
  • Outline useful tools and resources for endpoint troubleshooting
  • Summarize the best practices for device enrollment troubleshooting
  • Explain device connectivity troubleshooting techniques
  • Demonstrate how to identify and resolve profile-related issues
  • Identify common compliance policy issues and potential root causes

16 Application Troubleshooting
  • Explain the different scoping questions for troubleshooting applications
  • Review application management configurations
  • Summarize the general tools and resources for application troubleshooting
  • Describe the general logic of troubleshooting public applications
  • Understand internal application issues and potential causes
  • Explain purchased application troubleshooting techniques

17 Unified Access Gateway and Edge Services Troubleshooting
  • Review Unified Access Gateway architecture and edge service workflows
  • Understand Unified Access Gateway general configurations
  • Explain how to utilize Unified Access Gateway related troubleshooting tools and resources
  • Identify and resolve common issues for Content Gateway on Unified Access Gateway
  • Summarize troubleshooting techniques for VMware Workspace ONE® Tunnel™ on Unified Access Gateway

18 Email Troubleshooting
  • Review different email architecture and workflows
  • Summarize common errors associated with email profiles
  • Identify tools and resources for email troubleshooting
  • Discuss troubleshooting techniques for VMware AirWatch® Secure Email Gateway™ on Unified Access Gateway
  • Outline PowerShell integration issues and techniques to address them

19 Additional Troubleshooting Tools
  • Describe how the Self-Service Portal helps administrators and empowers end users to resolve issues
  • Explain how Workspace ONE Assist can help with troubleshooting endpoints

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