Link Your Salesforce Data using Marketing Cloud Connect

Trainings-ID:
MCC201

Wichtige Information

Powered by K2 Partnering Solutions GmbH

Inhalt des Trainings

Das Training "Marketing Cloud Connect Essentials" vermittelt Ihnen ein umfassendes Wissen über die Funktionen, die Ihnen zur Verfügung stehen, wenn Sie Ihre Salesforce-Organisation mit Ihrem Marketing Cloud-Konto verbinden.

In diesem interaktiven Training werden Sie praktische Erfahrungen mit der Verbindung der Clouds, der Personalisierung Ihrer E-Mails durch die Nutzung Ihrer Salesforce CRM-Daten aus den Sales / Service Clouds, dem Senden von E-Mails an einen Kontakt / Lead, einen Bericht oder eine Kampagne, der Synchronisierung Ihrer Salesforce CRM-Daten in der Marketing Cloud, der Segmentierung Ihrer Daten zum Senden gezielter und relevanter E-Mails, der Erstellung von 1:1-Journeys auf der Grundlage Ihrer Salesforce CRM-Daten sowie der Nachverfolgungs- und Berichtsfunktionen in der Marketing Cloud und den Sales / Service Clouds sammeln.

Zielgruppen

Dieses Training richtet sich an:
Kund*innen, die ihre Salesforce-Organisation mithilfe von Marketing Cloud Connect mit der Marketing Cloud verbinden werden.
Der digitale E-Mail-Vermarkter, der den E-Mail-Kanal für sein Unternehmen verwaltet und wissen muss, wie er seine Salesforce CRM-Daten am besten nutzen kann.
Der Salesforce-Administrator, der für die Unterstützung der Benutzer*innen verantwortlich ist, wenn Marketing Cloud Connect installiert ist.

Detail-Inhalte

Salesforce Merketing Cloud Overview
  • Overview of the Customer Success Platform
  • Overview of the Marketing Cloud
Marketing CLoud Connect  
  • Marketing Cloud Connect Overview
  • Review of various ways to connect the Clouds

Connecting The Clouds
 
  • Review of steps to connect the Clouds
  • Review of the pre-requisites for Marketing Cloud Connect
  • Review of Salesforce terminology
  • Connect a Marketing Cloud account to a Salesforce org
  • Review of pre-work

Personalized Digital Marketing
 
  • Review of what functionality can be accomplished in each cloud
  • Create a personalized email leveraging Salesforce CRM data using Content Builder
  • How to use Testing Tools
  • How to manually send a Marketing Cloud Email to a Lead/ Contact, Report, and Campaign
  • How to automate the sending of an email via a Triggered Email, Automation Studio, and Journey Builder
  • Understand what happens when an email is sent
  • Understand subscriber statuses

Synchronized CRM Data
 
  • Explain how and why to bring Salesforce CRM data into the Marketing Cloud
  • How to synchronized data sources in Contact Builder
  • How to create segments using Filters and the Query Activity
  • How to create a Salesforce Data Extension for sending
  • How to create a journey using synchronized data sources
  • How to test a journey

Journey Builder
 
  • Explain each of the Sales and Service Cloud Activities
  • How to create a journey using Sales and Service Cloud Activities Tracking and Reporting
  • Understand the tracking data available in the Marketing Cloud
  • How to create and automate tracking reports in the Marketing Cloud
  • Understand the tracking data available in the Sales / Service Cloud
  • How to create and customize Marketing Cloud reports in the Sales / Service Cloud
  • How to create a dashboard for Marketing Cloud tracking reports

Trainings zur Vorbereitung

Downloads

Jetzt online buchen

  • 21.10.-24.10.2024 21.10.2024 4T 4 Tage Online
    Online only.
    von Ihrem Computer Uhrzeiten
    • Preis  2.040,-
      • Online

Preise exkl. MwSt.

Sie haben Fragen?

Ihr ETC Support

Kontaktieren Sie uns!

+43 1 533 1777-99

Hidden
Hidden
Hidden

Lernformen im Überblick

Mehr darüber