Seminarinhalt
In diesem Training lernen Administratoren auch, wie sie eine Kunden-Community konfigurieren.
Nach Abschluss dieses Trainings werden Sie in der Lage sein:
- Einrichten des Case Management-Prozesses zur Automatisierung des Support-Prozesses mit Warteschlangen, Zuweisungs-/Eskalationsregeln und Process Builder
- Konfigurieren Sie Salesforce Knowledge, um die Erstellung, Veröffentlichung und Pflege von Wissensartikeln zu verwalten
- Aktivieren von Berechtigungen zur Einrichtung von Serviceverträgen
- Einrichten der Salesforce Service Console-Anwendung, damit Ihre Supportmitarbeiter effizienter arbeiten können
- Verstehen der Funktionen des Softphone-Dienstprogramms in der Lightning Console
- Konfigurieren von Online-Chats mit Kunden über Web Chats
- Verstehen und Einrichten von Communities
Programm
- Create processes to streamline a support team’s workflow and case management.
- Customize fields, page layouts, and record types for different kinds of support cases.
- Define picklist values for each new record type.
- Create case assignment rules, queues, and escalation rules to push cases to the appropriate support team at the appropriate time.
- Create and manage entitlements to customize the level of support for each customer.
Salesforce Knowledge
- Enable Lightning Knowledge and assign appropriate user licenses.
- Customize page layouts and record types to support knowledge article management.
- Customize access to, permissions for, and visibility of knowledge tools and processes.
- Create and manage articles to ensure quality of information.
- Manage and close cases more efficiently using knowledge articles.
Lightning Service Console
- Create your own Service Console app.
- Customize the Lightning Console pages.
- Add Utilities to your console.
- Enable and utilize Chat (formerly Live Agent).
- Optimize the use of Omni-Channel.
Salesforce Self-Service Communities
- Enable communities in your Salesforce org.
- Create a permission set for effective administration of communities.
- Customize the look and layout of the community.
- Add the Reputation component to the community.