VMware Workspace ONE: UEM Troubleshooting [V22.x]

Hersteller-ID:
EDU-WS1UEMTS21-OE
Trainings-ID:
WSOEMT

Inhalt des Trainings

In diesem zweitägigen Kurs lernen Sie, Probleme, die bei den verschiedenen Komponenten von VMware Workspace ONE® UEM auftreten können, zu untersuchen, zu analysieren und zu bestimmen. Die Fehlerbehebung ist das Rückgrat der Wartung und des Managements von Diensten. Um Produktprobleme effektiv zu beheben, müssen Administratoren verstehen, wie Produktdienste kommunizieren und funktionieren. Dies wiederum trägt zur Optimierung des Service- und Software-Statusmanagements bei.
 
Am Ende des Kurses sollten Sie in der Lage sein, die folgenden Ziele zu erreichen:
  • Zusammenfassen der grundlegenden Methoden zur Fehlerbehebung
  • Skizzieren allgemeiner Techniken zur Fehlerbehebung in der Workspace ONE UEM-Konsole
  • Skizzieren allgemeiner Fehlerbehebungstechniken bei der Integration von Unternehmenslösungen in die Workspace ONE UEM-Konsole
  • Zusammenfassung allgemeiner Fehlerbehebungsstrategien für mit Workspace ONE UEM verwaltete Geräte
  • Skizzierung allgemeiner Techniken zur Fehlerbehebung bei der Anwendungsverwaltung in der Workspace ONE UEM-Konsole
  • Zusammenfassung allgemeiner Fehlerbehebungstechniken für die E-Mail-Verwaltung in der Workspace ONE UEM Konsole
  • Erläuterung allgemeiner Fehlerbehebungsansätze für die VMware Unified Access Gateway™-Plattform und einzelne Edge-Dienste
  • Nützliche Tools zur Fehlerbehebung, wie das Self-Service-Portal und VMware Workspace ONE®, erläutern Assist™.

Dieses Seminar wird mit der aktuellsten Version, die für dieses Seminar verfügbar ist, durchgeführt.

Hinweis: Bei kurzfristigen Buchungen, 1 Woche vor Seminarbeginn, können wir Ihren Seminarplatz leider nicht garantieren. Es kann daher zur Verzögerung bei Ihrer Anmeldebestätigung kommen. 

Zielgruppen

  • Workspace ONE-Administrator*innen
  • Kundenbetreuer*innen
  • Lösungsarchitekt*innen
  • Lösungsingenieure*innen
  • Vertriebsingenieure*innen
  • Ingenieure*innen für technischen Support
  • Berater*innen

Vorkenntnisse

  • VMware Workspace ONE: Skills for UEM [V22.x]
  • VMware Workspace ONE: UEM Bootcamp [V22.x]

Detail-Inhalte

1 Course Introduction
  • Introductions and course logistics
  • Course objectives

2 Fundamentals of Troubleshooting Workspace ONE UEM
  • Outline software troubleshooting logic and support methods
  • Summarize the main process flows for the Workspace ONE UEM components
  • Explain the importance of Workspace ONE UEM process flows for troubleshooting
  • Identify different Workspace ONE UEM log files

3 Workspace ONE UEM Console Troubleshooting
  • Outline the best practices for troubleshooting Workspace ONE UEM console issues
  • Identify common group management and assignment-related issues
  • Outline common issues for Workspace ONE UEM console roles and system settings
  • Understand how analytic events can be used to identity platform errors
  • Summarize the steps for collecting and analyzing Workspace ONE UEM console logs

4 Integration Troubleshooting
  • Outline the common enterprise integrations in Workspace ONE UEM
  • Outline common troubleshooting techniques for the VMware AirWatch® Cloud Connector™
  • Troubleshoot issues related to Directory Services integration
  • Identify directory user and groups synchronization issues
  • Troubleshoot issues related to certificate authority integration
  • Explain VMware Workspace ONE® Access™ integration and VMware Workspace ONE® Intelligent Hub troubleshooting techniques

5 Endpoint Troubleshooting
  • Compare the endpoint connection topologies in Workspace ONE UEM
  • Outline useful tools and resources for endpoint troubleshooting
  • Summarize the best practices for device enrollment troubleshooting
  • Explain device connectivity troubleshooting techniques
  • Understand how to identify and resolve profile-related issues
  • Identify common compliance policy issues and potential root causes

6 Applications Troubleshooting
  • Explain the different scoping questions for troubleshooting applications
  • Review application management configurations
  • Summarize the general tools and resources for application troubleshooting
  • Describe the general logic of troubleshooting public applications
  • Understand internal application issues and potential causes
  • Explain purchased application troubleshooting techniques

7 Unified Access Gateway And Edge Services Troubleshooting
  • Review Unified Access Gateway architecture and edge service workflows
  • Understand Unified Access Gateway general configurations
  • Explain how to utilize Unified Access Gateway related troubleshooting tools and resources
  • Identify and resolve common issues for Content Gateway on Unified Access Gateway
  • Summarize troubleshooting techniques for VMware Workspace ONE® Tunnel™ on Unified Access Gateway

8 Email Troubleshooting
  • Review different email architecture and workflows
  • Summarize common errors associated with email profiles
  • Identify tools and resources for email troubleshooting
  • Discuss troubleshooting techniques for VMware AirWatch® Secure Email Gateway™ on Unified Access Gateway
  • Outline PowerShell integration issues and techniques to address them

9 Additional Troubleshooting Tools
  • Describe how the Self-Service Portal helps administrators and empowers end-users to resolve issues
  • Understand how Workspace ONE Assist can help endpoint troubleshooting

Trainings zur Vorbereitung

Downloads

Terminanfrage

Ab  1.380,-*

*Preis pro Teilnehmer*in ohne Zusatzoptionen, exkl. MwSt.

Sie haben Fragen?

Ihr ETC Support

Kontaktieren Sie uns!

+43 1 533 1777-99

Hidden
Hidden
Hidden

Unsere Empfehlungen für Sie

Lernformen im Überblick

Mehr darüber