Microsoft Dynamics 365 Customer Insights (Journeys) Functional Consultant

12 Monate
Hersteller-ID:
MB-220T00
Trainings-ID:
MB-220T00

Wichtige Information

Dieses Seminar behandelt prüfungsrelevante Themen zum Microsoft Examen:
MB-220: Microsoft Dynamics 365 Marketing Functional Consultant

HINWEIS:
Um während des Trainings an den Übungen teilnehmen zu können, ist eine Multi-Faktor-Authentifizierung (MFA) erforderlich. Dafür benötigen Sie ein Mobiltelefon und eine Authentifizierungs-App. Wir empfehlen die kostenlose Microsoft Mobile Phone Authenticator App.
Download Microsoft Mobile Phone Authenticator App
Set up your Microsoft 365 sign-in for multi-factor authentication
 

Inhalt des Trainings

In diesem Training wird die Konfiguration der Marketinganwendung besprochen, die für das Geschäftswachstum erforderlich ist. Dabei wird sich auch mit Lead-Management, Marketingformularen und -seiten, Segmentierung und E-Mail-Marketing-Nachrichten befasst. Alle diese Teile sind durch interaktives Customer-Journey-Design miteinander verbunden, einschließlich der Konfiguration von Veranstaltungen und Umfragen.

Zielgruppen

Dieser Training richtet sich an IT- oder Marketingfachleute, die erfahren möchten, wie sie „Dynamics 365 Customer Insights – Journeys“ in ihrem Unternehmen nutzen können.

Vorkenntnisse

Kenntnisse der Dynamics 365-Plattform und Verständnis der grundlegenden Marketingprinzipien.
Die Power Platform-Nutzung, insbesondere in modellgesteuerten Anwendungen, wird ebenfalls empfohlen.
Dynamics 365 Customer Insights – Data Experience wird empfohlen, entweder als Voraussetzung oder als Möglichkeit für weiteres Lernen.

Detail-Inhalte

Set up and manage Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
  • Introduction to Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
  • Start with a trial of Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
  • Purchase and set up Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
  • Integrate Customer Insights - Journeys with a CMS system or Microsoft Power Pages
  • Re-run the Marketing setup wizard
  • Manage environments
  • Keep the app up to date
  • Uninstall the Marketing services
Advanced configuration for Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
  • Overview
  • Email marketing
  • Customer engagement
  • Collaboration
  • Event management
  • Lead management
  • Data management
  • Customer Insights connector
  • Customize Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
Review domain authentication, email best practices, and GDPR in Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
  • Domain authentication
  • Email best practices
  • Data protection and privacy and personal data compliance
Manage assets and content settings in Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
  • Upload images
  • Manage keywords
  • Create reusable content blocks
  • Configure content settings
Manage customers in Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
  • Manage contacts
  • Manage accounts
  • Account-based marketing
  • Manage leads
  • Score and qualify leads
Manage forms and pages in Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
  • Create a marketing form
  • Add a form to a marketing page
  • Embed forms on external websites
  • Create a marketing form template
  • Create a marketing page
  • Set up marketing page personalization
  • Create a marketing page template
Manage emails, segments, and journeys in Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
  • Create a marketing email
  • Deliver a marketing email with send now
  • A/B testing for email marketing
  • Create an email template
  • Create and manage segments
  • Create a segment template
  • Market to Dynamics 365 segments on LinkedIn
  • Use segments from Dynamics 365 Customer Insights
  • Create a customer journey
  • Run A/B testing from a customer journey
  • Generate dynamic behavioral segments from customer journey results
  • Create a customer journey template
Manage subscription centers and double opt-in in Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
  • Manage subscription centers
  • Set up global double opt-in
  • Set up double opt-in on a per form basis
Manage website visits, redirect URLs, and social postings in Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
  • Monitor website visits and link clicks
  • Marketing on social media
Create an on-site event in Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
  • Event website overview
  • Review the event business process
  • Create the event record
  • Manage sessions, speakers, and sponsorships
  • Configure registration options and set up event passes
  • Record additional information about the event
  • Manage event logistics
  • Publish an event
  • View the event website
Create a webinar event in Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
  • Configure webinar settings
  • Create a non-Teams webinar event
  • Create a Microsoft Teams webinar event
  • Build the event registration form
Promote events, manage registration and check-ins, and review results in Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
  • Promote your events
  • View and manage event registrations
  • Book hotel rooms for staff, speakers, and guests
  • View and manage event attendance
  • Follow up after the event
Advanced event management features in Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
  • Create and manage recurring events
  • Create an event template
Evaluate marketing initiatives with analytics in Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
  • Contact insights
  • Lead insights
  • Lead scoring insights
  • Account insights
  • Segment insights
  • Customer journey insights
  • Marketing email insights
  • Marketing page and form insights
  • Website insights
  • Social insights
  • Redirect insights
Review the marketing calendar in Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
  • Entity level calendars
  • Form-level calendars
  • Create and customize marketing calendars

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