Microsoft Dynamics 365 Marketing - MB-220T00

Beschreibung

Dieser Kurs befasst sich mit der Konfiguration von Marketinganwendungen, die zur Förderung des Unternehmenswachstums erforderlich sind. Außerdem werden Lead Management, Marketingformulare und -seiten, Segmentierung und E-Mail-Marketingnachrichten behandelt. All diese Teile werden durch interaktives Customer Journey Design, einschließlich der Konfiguration von Ereignissen und Umfragen, miteinander verbunden.

Nach Abschluss dieses Kurses werden Sie in der Lage sein:
  • Konfigurieren von erweiterten Einstellungen
  • Verwalten von Marketinginhalten, Vorlagen und Integrationen
  • Erstellen und Verwalten von Leads
  • Entwerfen und Erstellen von Marketingformularen und -seiten
  • Erstellen und Verwalten von Segmenten
  • Einrichten und Starten von Customer Journeys
  • Erstellen und Verwalten von Veranstaltungen
  • Verteilen und Analysieren von Umfragen

error_outline Wichtige Information

Dieses Seminar behandelt prüfungsrelevante Themen zum Microsoft Examen:
MB-220 Microsoft Dynamics 365 Marketing

expand_more chevron_right Zielgruppe

  • IT- oder Marketingexpert*innen, die lernen möchten, wie sie Dynamics 365 Marketing für Unternehmen nutzen können.

    expand_more chevron_right Vorkenntnisse

    • Kenntnisse der Dynamics-365-Plattform und ein Verständnis der grundlegenden Marketingprinzipien.
    • Erfahrungen mit der Power Platform, insbesondere mit modellgesteuerten Anwendungen, werden ebenfalls empfohlen.

    expand_more chevron_right Detail-Inhalte

    Module 1: Configure Dynamics 365 Marketing
    In this module, you will learn about setting up your Marketing instance and configuring advanced settings.

    Lessons
    • Set up and manage Dynamics 365 Marketing
    • Configure marketing settings
    • Domain authentication, email best practices, and GDPR
    • Manage assets and content settings

    Module 2: Manage customers in Dynamics 365 Marketing
    This module will cover how to manage customers as accounts or contacts, and how to nurture them through the lead lifecycle.

    Lessons
    • Manage accounts and contacts
    • Create and manage leads

    Module 3: Manage marketing forms and pages
    This module will cover how to create marketing forms and pages.

    Lessons
    • Manage forms
    • Manage marketing pages

    Module 4: Manage segments and subscription centers
    This module will cover how to create different types of segments, how to build a subscription center, and how to configure double opt-in.

    Lessons
    • Create and manage segments
    • Manage subscription centers and double opt-in

    Module 5: Manage emails and journeys in Dynamics 365 Marketing
    This module will cover how to create email messages and customer journeys in Dynamics 365 Marketing.

    Lessons
    • Create marketing emails
    • Create customer journeys
    • Manage content, event triggers and journeys in real-time marketing
    • Manage website visits, redirect URLs, and social postings

    Module 6: Manage events
    This module will review the customer journey creation process.

    Lessons
    • Create an event
    • Create a webinar event
    • Promote and manage events
    • Advanced event management features

    Module 7: Create surveys with Dynamics 365 Customer Voice
    This module will demonstrate how to create and distribute surveys to customers.

    Lessons
    • Create a survey project
    • Create surveys with Dynamics 365 Customer Voice
    • Send Dynamics 365 Customer Voice surveys

    Module 8: Analyze insights in Dynamics 365 Marketing
    In this module, you will learn about using insights functionality to view and analyze data related to your marketing initiatives.
    Lessons
    Evaluate marketing initiatives with analytics
    Review the marketing calendar
     
    • expand_more chevron_right event_available 21.02.-24.02.2023 21.02.2023 verified_user Termingarantie Seminarzeitentimer4 Tage roomETC-Wien Als Live-Stream verfügbaronline_predictionLive-Stream
      • expand_more chevron_right ETC>Live - Virtual Classroom 2.750,00
        • Online Training – aber live beim Seminar dabei
        • Keine Anfahrt ins Seminarzentrum notwendig
        • ETC>Live  Support und Hotline
        • ETC-Services

         

    • expand_more chevron_right event_available 22.05.-25.05.2023 22.05.2023 Seminarzeitentimer4 Tage roomETC-Wien Als Live-Stream verfügbaronline_predictionLive-Stream
      • expand_more chevron_right ETC>Live - Virtual Classroom 2.750,00
        • Online Training – aber live beim Seminar dabei
        • Keine Anfahrt ins Seminarzentrum notwendig
        • ETC>Live  Support und Hotline
        • ETC-Services

         

    • expand_more chevron_right event_available 01.08.-04.08.2023 01.08.2023 Seminarzeitentimer4 Tage roomETC-Wien Als Live-Stream verfügbaronline_predictionLive-Stream
      • expand_more chevron_right ETC>Live - Virtual Classroom 2.750,00
        • Online Training – aber live beim Seminar dabei
        • Keine Anfahrt ins Seminarzentrum notwendig
        • ETC>Live  Support und Hotline
        • ETC-Services

         

    • expand_more chevron_right event_available 14.11.-17.11.2023 14.11.2023 Seminarzeitentimer4 Tage roomETC-Wien Als Live-Stream verfügbaronline_predictionLive-Stream
      • expand_more chevron_right ETC>Live - Virtual Classroom 2.750,00
        • Online Training – aber live beim Seminar dabei
        • Keine Anfahrt ins Seminarzentrum notwendig
        • ETC>Live  Support und Hotline
        • ETC-Services